Lapsen rukous

Tällä sivulla on interaktiivinen soitin, jolla voi soittaa kirkon lauluja ja lasten laulukirjan lauluja. Oletko siellä, Isä taivahan? Kuuletko rukoukset joka lapsen ? Taivas on kaukana, sanotaan,.


Vaan tunnen sen lähelläin, kun rukoilen.

Nytpä mä muistan, Isä taivahan,. Nyt tulen siis näin rukouksessain. Hän siellä on, Hän sua kuulee. Tarviis töihin jonkun lasten rukouksen. Lisää tuloksia kohteesta kaksplus.


Keskustelu › Perhe › Vanhempana Välimuistissa Samankaltaisia 11. Olen yrittänyt etsiä kaksi vuotiaalle pojanpojalleni iltarukousta, mutta en ole löytänyt mielestäni sopivaa. Voitteko auttaa minua kanssasisaret?

Ole tässä aikaisessa minun kanssani. Unen haurautta on vielä minun silmissäni. Olen unen pukemana haavoittuvainen kuin pieni lapsi. Tuudita minua sylissäsi, aamun Jumala. Keinuta minua väkevyytesi kehdossa tähän päivään.


Ilma on vielä sininen yön jäljiltä. Lapsen rukous avaa verhot taivaan todellisuuteen. Hän uskaltaa kysyä ja ihmetellä. Hänellä on etuoikeus turvalliseen taivaan Isään, jolle voi kertoa kaikesta.


Tämä kirja vie lapsen tutustumisretkelle rukouksen mahdollisuuksiin. Lapsi voi lukea kirjaa itse tai yhdessä vanhempien kanssa. Anna taivaan valo rintaan jokaiseen, kylvä siemen jalo lasten sydämeen!


Ota hellään huomahasi vanhempani rakkahat, koti kallis . Vieläkö muistat oman iltarukouksesi tai muita rukouksia , joita olet rukoillut lapsena tai yhdessä omien lastesi kanssa? Voit muotoilla myös aivan ikioman rukouksen. Rukouslista päivittyy hiljalleen, uusimmat meille lähetetyt tai annetut ovat viimeisimpänä.

Voit lähettää iltarukouksia ne postitse Haapajärven seurakunnan . Minä lapsi pienoinen, aamuin illoin rukoilen. Suojaa meitä kaikkia, pieniä ja suuria. Pienet, suuret ihmiset, taivaan Isä suojelet.


Siunaa meitä kaikkia kerhossa ja kotona. Tule, Jeesus, lapses luo, armos, siunaukses suo. Tue pientä horjuvaa, johda tietä . Auta mua ainiaan, lapsenasi olemaan, nöyräksi mun tulla suo, mieli puhdas minuun luo.


Voimallasi varjele hukkaan joutumasta. Gu som hafver barnen kär. Jeesus mua suojele, heikkoa pientä lasta. Pimeässä peljäten: Yksinäni astelen: Metsätieltä eksyneenä,: Lasna kymmenvuotisena.


Tuuli tuima puhaltaa,: Jäiset raidat rasahtaa,: Musta varjo liikkuu tuolla: Susi ulvoo mäntysuolla. Yksi pilkkii tähti vain : Haljenteesta hattarain,: Siihen siirtyy katseheni,: Sanat saapuu . Jesu, joka veljekseni: Tulit tänne maailmaan,: Verelläsi omakseni: Mulle voitit taivahan,: Jesu, hurskas tuomarini,: Paina . Kun luin kirjaa, mieleeni tuli erään ystäväni lausahdus: ”Jos kerromme uskon asioista tavalla, jonka lapsetkin ymmärtävät, niin silloin jaksavat myös aikuiset kuunnella”. Tässä kirjassa limittyvät onnistuneella tavalla keskenään lasten ja aikuisten maailmat.


Aikuisille kirja neuvoo, miten kertoa lapselle rukouksesta ja sen . Minä pidän kaavamaisista liturgioista. Kirkollisista perinteistä ja muodollisuuksista, joihin osallistumisesta tulee turvallinen olo. Herran siunauksen tai Isä meidän - rukouksen rauhoittava vaikutus tuntuu pulssissa asti.


Tuttuihin sanoihin on helppo yhtyä. Silti tuo pienen Lotta-​tytön noin kahdeksanvuotiaana . Iltarukouksessa lapsi oppii yhteyden Jumalaan. Lapsena ulkoa opittu rukous säilyy halki elämän. On tunne, etten ole yksin.


Erkki Melartinin käsikirjoitusten luettelon tunnus SibA Mel 24:7(luettelo löytyy Taideyliopiston kirjaston verkkosivuilta). Featured on Suuri suomalainen tulkitsija . Porin pääkirjastossa on perjantaina 30.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Astianpesukone hana asento

Isovanhempien puhe ristiäisissä

Savustuskaappi ohje